Retki Chicagoon

Moikka!

Pääsin onnekkaasti vierailemaan Chicagossa hostperheeni kanssa. Matka sijoittui ajalle 19-21.10. Lähdimme ajamaan torstai iltana, ja ajoimme n. kaksi tuntia, jonka jälkeen vietimme yön pienessä tienvarsimotellissa. Virkistävien yöunien jälkeen matka jatkui kohtia määränpäätä, ja maisemat olivat aikalailla normaaleja peltomaisemia, kunnes saavuimme lähemmäs Chicagoa.

Oli kyllä aivan upea tunne, kun Chicagon kaupungin siluetti näkyi taivaanrannassa kaikkine pilvenpiirtäjineen. Ensimmäinen pysähdyksemme oli Field Museum, jonne suuntasimme heti, kun se aukesi eli klo 9.

Museossa vierailimme mielenkiintoisissa näyttelyissä, joista mielenkiintoisin oli muumioista kertova näyttely, joka avarsi kyllä näkemyksiä monella tavalla.

Museo vierailun jälkeen suuntasimme hotellille, ja sieltä menimme syömään erittäin hyvään ravintolaan hotellimme lähellä.

Kävelimme tämän jälkeen erittäin korkean pilvenpiirtäjän luokse, jossa oli näköalapaikka ylimmässä kerroksessa. Jonotimme hetken aikaa, mutta jonottaminen oli kyllä sen arvoista, sillä ikkunasta näkyi koko Chicago kaikkine upeine rakennuksineen ja puistoineen. Tietenkin meidän tuurilla päivä oli pilvinen, joten emme nähneet niin kauas kuin olisi ollut mahdollista, mutta näköala oli silti päätähuimaava.

Kun vihdoin olimme saaneet tarpeeksemme tästä upeasta maisemasta lähdimme kävelemään Chicagon kaduilla, ja kävimme myös Millenium- puistossa. Kävelimme hetken aikaaa pilvenpiirtäjien varjossa, ja kyllä siinä ihminen tuntee itsensä aika pieneksi. Ihmisiäkin oli kaduilla vaikka muille jakaa. Kadut eivät olleet tyhjiä milloinkaan, ja ihmisjoukossa kävely oli välillä hieman ärsyttävää, kun koko ajan piti väistellä vastaantulijoita.

Tässä oli ensimmäinen päivä Chicagossa, ja seuraavana päivänä vierailimme toisessa museossa, ja sen jälkeen lähdimme ajamaan hostisäni sukulaisten pitämälle maatilalle.

Maatila oli kaunis ja hauska paikka, jossa oli paljon tekemistä. Kävimme mm. kävelyllä maissipellossa, johon melkein eksyimme. Näimme myös ihania kotieläimiä.

Vietimme maatilalla pari tuntia, ja sen jälkeen lähdimme illaksi hotellille. Illalla kävelimme ulkona, ja saimme ihailla Halloween paraatia, joka oli meneillään kaupungissa.

Sunnuntaina ajoimme kotiin. Chicago oli aivan upea kokemus, ja toivon, että pääsisin tänne mahdollisesti uudelleenkin!